روش مقایسه دو دامپ یکی از روشهای بسیار مهم و کاربردی می باشد. از این روش برای تشخیص نواحی که تغییر پیدا کرده اند می توان استفاده نمود. در مواقعی مثل فایل های بیکد ، فایل های ریمپ و … این روش کاربرد دارد. 

ضرورت یادگیری مقایسه دو دامپ

برخی مواقع فایلی به دست شما می رسد که یک تکنیک خاصی روی آن اجرا شده است. برای مثال یک ایسیو جدیدی آمده و فایل بیکدش به دست شما رسیده است. شما نیاز پیدا می کنید که روش بیکد سازی این فایل را تشخیص  دهید تا برای خودروهای دیگر بتوانید استفاده نمایید. برای مثال یک خودرو با ایسیو زیمنس به شما مراجعه کرده و بیکد می باشد. اگر بخواهید متوجه بشوید که چه ناحیه ای برای بیکد سازی تغییر کرده نیاز هست تا از روش مقایسه استفاده نمایید. یا یک خودرویی به شما مراجعه کرده و ریمپ بسیار مناسبی روی ایسیو برنامه ریزی شده است. شما قصد دارید تا این روش را یادبگیرید تا در خودروهای دیگر از این روش استفاده نمایید.  در اینجا چند مثال ساده از کاربرد این روش خدمت دوستان ارائه کردیم. لذا مقایسه دو دامپ بسیار پرکاربرد می باشد. در ادامه به روش های مقایسه و نرم افزارهای آن اشاره خواهیم کرد. 

نرم افزارهای مقایسه دو دامپ

نرم افزارهای بسیاری برای مقایسه دو دامپ وجود دارد. از جمله این نرم افزار ها می توان به نرم افزار CC dump ، ۰۱۰editor و وینولز اشاره کرد. هرکدام از این نرم افزار های یک ضعف و نقطه قوتی را دارا می باشند. از آنجاییکه ما بیشتر از این مقایسه به نیت مقاصد ریمپ استفاده می نماییم ، لذا نرم افزاری که تخصصی در زمینه ریمپ کاربرد داشته باشد بیشتر برای ما کار آمد هست. پیشنهاد ما استفاده از نرم افزار وینولز میباشد. باتوجه به اینکه این نرم افزار توانایی استخراج مپ لیست های ریمپ را دارد ، لذا در زمینه مقایسه خیلی بیشتر از سایر نرم افزار ها می تواند برای ما کار آمد باشد. 

روش مقایسه دو دامپ با وینولز

برای مقایسه دو تا دامپ با نرم افزار وینولز چندین روش وجود دارد. از اصلی ترین روش ها می توان به دو مورد زیر اشاره نمود.

  • روش Connect window
  • روش Import 

در روش Connect window ابتدا شما فایل فابریک را باز می کنید. سپس فایل تغییرات داده شده را اجرا می کنید. سپس با استفاده از گزینه Connect window می توانید دو تا دامپ را مقایسه نمایید. در این روش عبارت های بصورت تک به تک مورد مقایسه قرار می گیرند. هر هگزی در آدرس مورد نظر با هگز دامپ دیگر مورد بررسی قرار می گیرد. علاوه بر نمایش هگز های تغییر داده شده ، امکان اینکه متوجه شوید هر عبارت به چه میزانی افزایش یا کاهش داشته نیز قابل تشخیص می باشد. 

مقایسه دو دامپ

روش دوم که بسیار پر کاربرد تر می باشد روش Import می باشد. در این روش ابتدا فایل فابریک را باز می کنیم. سپس از طریق درگ اند دراپ (Drag and drop) فایل ریمپ شده را از محلی که وجود دارد کشیده و روی فایل فابریک باز می کنیم. در این روش باید حتما روی فایل قبلی این فایل را باز نمایید. اگر هم تمایلی به انجام اینکار به این روش نداشتید می توانید از طریق گزینه Project گزینه Ex and Import  و سپس گزینه Import فایل ریمپ شده را باز نمایید. 

جزییات کامل این روش در ویدیو زیر توضیح داده شده است. 

 آرمان خودرو تخصصی ترین مرکز آموزش و تعمیرات ایسیو در کشور 

این مطلب را به اشتراک بگذارید