حذف کد خطا LZNF یکی از روش های پرکاربرد جهت حذف کد خطا می باشد. برخلاف سایر ایسیوها در این مدل ایسیو با استفاده از ماشین حساب امکان حذف کد خطا وجود ندارد. 

ایسیو LZNF

این ایسیو بر روی خودروهای پراید ، تیبا ، ساینا و کوئیک نصب شده است. سخت افزار و برد ضعیف و بی کیفیت از ویژگی های بارز این مدل می باشد. این مدل بر روی خودروی های مدل ۹۷ به بالا مورد استفاده قرار گرفته است. 

روش حذف کد خطا

در سایر ایسیوها جهت حذف کدخطا می توانید از ماشین حساب TNM استفاده نمایید. روش استفاده از ماشین حساب در یک پست جداگانه برای شما قرار دادیم. نحوه نصب ماشین حساب و استفاده از آن در مقاله ماشین حساب TNM قابل مشاهده است.

حذف کد خطا LZNF 

جهت حذف کد خطا LZNF می بایست با نرم افزار وینولز اقدام به حذف کدخطا نمایید. پس از فایل کردن فایل در محیط وینولز می بایست در حالت هگز و ۱۶ بیت قرار دهید. با استفاده از قسمت جستجو وینولز عبارت زیر را جستجو نمایید: ۰ ۵۰۴

پس از پیدا شدن این عبارت تعداد ستون ها را به شش ستون کاهش داده و با ابعاد ۲۱۹ ردیف جدول را استخراج نمایید. 

روش حذف کد خطا در این مدل ایسیو به این صورت می باشد که پس از یافتن خطای مورد نظر کل ردیف را باید تبدیل به صفر نمایید. 

پس از اعمال تغییرات برای این مدل ایسیو نیازی به اصلاح چکسام نیست. بعد از اعمال تغییرات از فایل خروجی گرفته و روی ایسیو برنامه ریزی انجام دهید. 

حذف سنسور اکسیژن دوم LZNF

کد های خطای سنسور اکسیژن دوم در این ایسیو عبارتند از :

۳۶-۳۷-۳۸-۳۹-۴۰

۱۳۶-۱۳۷-۱۳۸-۱۳۹-۱۴۰

۴۲۰-۵۴

۱۷۱-۱۷۲

۱۱۶۶

جهت حذف سنسور اکسیژن دوم LZNF کافیست کدهای خطای فوق را حذف نمایید. 

یکی دیگر از ایراد های شایع و خطاهای معمول در این ایسیو خطای سنسور میل سوپاپ می باشد. برای این خطا می توانید کد خطای ۳۴۰ را حذف نمایید. 

تذکر: برنامه ریزی این مدل ایسیو حدود ۲۰ دقیقه زمان لازم دارد. لذا قبل از برنامه ریزی از کافی بودن شارژ لپ تاپ اطمینان حاصل نمایید. 

آرمان خودرو برگزار کننده دوره های تخصصی تعمیرات ایسیو

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید