آموزش کاتاف رگباری با TNM در این پست بطور مفصل مورد بررسی قرار گرفته است. کاتاف رگباری یکی از مواردی هست که مشتریان متقاضی برای ایجاد این حالت بر روی خودرو به شما مراجعه می کند. ابتدا در مورد کاتاف و کاتاف رگباری صحبت می کنیم و سپس نحوه ایجاد آن خواهیم پرداخت.

کاتاف چیست؟

شرکتهای سازنده معمولا بر روی خودروهای تولیدی شرایطی را ایجاد می کنند تا زمانیکه دور موتور به یک حد مشخص رسید از آن فراتر نرود. علت انجام اینکار این می باشد که در دورهای بالا استهلاک قطعات بالا می رود. همچنین در این دورها شرایط روغنکاری بسیار سخت می شود و احتمال آسیب به موتور و یاتاقان زدن افزایش می یابد. لذا معمولا یک دور موتور به عنوان کاتاف در خودروها در نظر گرفته می شود. در این دور موتور پاشش سوخت قطع می شود تا دور موتور کاهش یابد. 

از طریق نرم افزار ایسیو این امکان وجود دارد تا دور موتور کاتاف را افزایش یا کاهش دهید. پیشنهاد ما این است که حتی المقدور اگر خودرو در شرایط فابریک و بدون تقویت می باشد از انجام این کار پرهیز نمایید. علاوه بر افزایش احتمال آسیب به خودرو، از لحاظ علمی هم افزایش دور موتور تاثیری در عملکرد بهتر خودروی شما ندارد. تا یک محدوده ای هرچقدر دور موتور افزایش یابد توان خودرو افزایش می یابد. اما از یک دور خاصی به بعد توان که زیاد نمی شود کاهش هم پیدا می کند. لذا در صورتی که خودرو هیچ گونه تقویتی نشده از افزایش بی رویه کاتاف خودداری نمایید. 

کاتاف رگباری 

خوب همانطورکه اشاره شد، به دور موتوری که پاشش سوخت قطع میشود کاتاف می گویند. اما تا چه زمانی پاشش سوخت قطع باشد؟ 

برای این منظور در نرم افزار ایسیو زمانی که باید پاشش سوخت قطع باشد را مشخص می کنند. معمولا این زمان برحسب میلی ثانیه مشخص می شود. در حالت فابریک معمولا این زمان حدود ۱۰ میلی ثانیه میباشد. 

از آنجاییکه این زمان نشان دهنده ی زمان قطع پاشش سوخت می باشد، هرچقدر این عدد بزرگتر باشد، خودرو در حالت کاتاف افت توان بیشتری پیدا می کند. لذا برای اینکه بخواهید افت توان کمتری داشته باشید باید این عدد را کاهش دهید. 

آموزش کاتاف رگباری با TNM

برای ایجاد کاتاف رگباری با TNM می توانید مراحل زیر را پیگیری نمایید. ابتدا محیط ایسیو کیت را باز میکنید. شناسایی ایسیو را می زنید. پس از شناسایی نرم افزار مورد نظر، از طریق منوی عملیات کمکی ایسیو، جداول ریمپ را باز میکنید. 

در جداول ریمپ جدولی تحت عنوان Cutoff Ragbari  وجود دارد. این جدول را باز میکنید. پس از باز کردن جدول مورد نظر عدد داخل جدول را باید کاهش دهید. در حالت فابریک این عدد بر روی ۱۰ تنظیم شده است. بهترین حالت برای ایجاد رگباری و اینکه در حالت کاتاف افت توان هم نداشته باشید این است که این عدد را به ۱ تغییر دهید. 

در ویدیو زیر تمامی این مراحل توضیح داده شده است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید