کاهش دمای فن LZNF یکی از معضلاتی هست که معمولا اکثر فنی کارا با این مشکل مواجه شدند. در این مقاله به نحوه تغییر دمای راه اندازی فن در این ایسیو خواهیم پرداخت.

معرفی ایسیو LZNF

ایسیو LZNF از ایسیوهای نصب شده بر روی خودروهای پراید، تیبا، ساینا و کوئیک می باشد. این مدل ایسیو از اواخر مدل ۹۷ بر روی این خودروهای نصب شده است. یکی از ایسیوهای بسیار بی کیفیت می باشد که معمولا برد ایسیو دچار مشکل می شود و اکثرا منجر به تعویض می شود. اگرچه سخت افزار این مدل سخت افزار مناسبی نمی باشد ولی قابلیت برنامه ریزی دارد  و می توانید تغییرات مورد نظرتون را در برنامه اعمال نمایید. 

 

نحوه برنامه ریزی ایسیو LZNF

این مدل ایسیو از طریق اوبیدی قابلیت خواندن ندارد و نمی توانید فایل ایسیو را بخوانید. البته فایل های فابریک این مدل توسط پروگرامر TNM ارائه شده است. شما می توانید از این فایل استفاده نمایید و تغییرات مورد نظر را در فایل اعمال نمایید. TNM جداول ریمپ را برای این مدل ارائه می دهد. در بین جداول ریمپ جدول مربوط به سنسور دوم و دمای راه اندازی فن وجود ندارد. 

پس از اعمال تغییرات می توانید با زدن ریختن برنامه می توانید نسبت به برنامه ریزی این مدل اقدام نمایید. توجه داشته باشید برنامه ریزی این مدل یک مقدار زمان بر می باشد و حدود ۲۰ دقیقه طول می کشد. لذا از شارژ کافی لپ تاپ اطمینان حاصل نمایید تا در حین کار شارژ لپ تاپ تمام نشود و دانلود ناقص نخورد.

کاهش دمای فن LZNF

همانطور که اشاره شد در ایسیوهای LZNF جدول دمای راه اندازی فن وجود ندارد. برای کاهش دمای فن LZNF کافی است فایل مورد نظر را در محیط وینولز باز نمایید. پس از باز کردن فایل در وینولز فایل را در حالت ۸ بیت و دسیمال قرار دهید. از طریق دکمه جستجو (Ctrl+F) نسبت به جستجو عبارت زیر اقدام نمایید.

۱۰۴ ۹۱ ۶

پس از یافتن عبارت مورد نظر سه بیت یا دوبیت قبل از عبارت مورد نظر اعداد مرتبط با دمای راه اندازی فن می باشد. در LZNF های پراید سه بیت و در ساینا و کوئیک دو بیت قبل از عبارت مورد نظر دمای راه اندازی فن می باشد. 

پس از استخراج عبارت مورد نظر و جدول دمای فن با فکتور و آفست مناسب اعداد داخل جدول تبدیل به اعداد واقعی خواهد شد. فکتور این جدول ۰٫۷۵ و آفست آن -۴۸ می باشد. 

پس از انجام تغییرات می توانید فایل را از طریق اوبیدی روی ایسیو برنامه ریزی نمایید. جهت اطلاع این مدل ایسیو نیازی به اصلاح چکسام نیست و بعد انجام تغییرات می توانید برنامه ریزی را انجام دهید. 

آرمان خودرو برگزار کننده دورهای تخصصی آموزش تعمیرات ایسیو و ریمپ

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید