استخراج کد سوئیچ از BSI یکی از دغدغه اصلی فنی کاران جهت تعریف سوئیچ می باشد. قبلا برای انجام اینکار نیاز به باز کردن BSI از پای خودرو و در آوردن قطعه و روی زیف قرار دادن آن بود. با روشی که امروز خدمتتون توضیح می دهم بدون نیاز به باز کزدن BSI از طریق اوبیدی می توانید کد سوئیچ را استخراج نمایید. 

نود مالتی پلکس BSI

BSI یکی از نودهای مالتی پلکس در دویست و شش های فرانسه می باشد. این نود در زیر پای راننده قرار گرفته و نود اصلی خودرو است. فرمان مربوط به نور کوچک، چراغ سقف، برف پاک کن و … از این نود می باشد. اطلاعات کیلومتر و کد سوئیچ داخل این نود ذخیره می شود. یک واحد ایپرام داخل BSI می باشد که این اطلاعات داخلش می باشد. لذا می توانید با استفاده از خواندن ناحیه ایپرام کد سوئیچ را استخراج نمایید. 

استخراج کد سوئیچ از BSI

برای استخراج کد سوئیچ از BSI می بایست آپشن شماره دو را تهیه نمایید. آپشن شماره دو مختص خواندن و نوشتن ایپرام BSI و برخی از ایسیوها می باشد. در  زمان نوشتن این مقاله حدود هزینه این آپشن حدود یک میلیون و هشتصد هزار تومان می باشد. اگر این آپشن را داشته باشید می توانید از طریق اوبیدی بدون نیاز به باز کردن BSI و در آوردن ایپرام می توانید کد سوئیچ را استخراج نمایید. 

پورت اوبیدی را به خودرو متصل نمایید. محیط ایسیوکیت را باز نموده و از طریق انتخاب قطعه، OBD Option را انتخاب نمایید. گزینه آخر ستون وسط BSI-ecu-Epprom را انتخاب نمایید. در ستون سوم ۲۰۶-BSI را انتخاب کرده و از طریق خواندن کد سوئیچ خودرو قابل استخراج می باشد. 

اگر BSI فاقد کد سوئیچ باشد، پس از خواندن در قسمت کد سوئیج چهار علامت فلش نشان داده می شود. 

تذکر: بعد از خواندن کد سوئیچ از این طریق برف پاک کن های خودرو بصورت یکسره کار میکنند. برای رفع این مشکل کافیست سرباتری را جدا نموده و مجددا جا بزنید. 

آرمان خودرو تخصصی ترین مرکز آموزش تعمیرات ایسیو در کشور

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید