ایسیو زیمنس یکی از پرکاربردترین ایسیوها در خودروهای داخلی و خارجی می باشد. کامپیوتر های زیمنس بر روی طیف وسیعی از خودروهای داخلی ، کره ای و فرانسوی مورد استفاده قرار گرفته است.

اکثر ایسیوهای زیمنس دارای طراحی برد فوق العاده قوی و با فیبر بسیار مناسب می باشند.

خرابی هایی که اکثرا در این مدل کامپیوترها ایجاد می شود اکثرا در اثر آبخوردگی، اتصالات سیم کشی و … بوجود می آید.

معمولا ایسیوهای زیمنس جزو ایسیوهای خوش تعمیر هستند و اکثر قریب به اتفاق این نوع از ایسیوها در دفتر فنی آرمان خودرو قابل تعمیر می باشد.

انواع ایسیوهای زیمنس داخلی

ایسیوهای زیمنس بر روی خودروهای داخلی ، کره ای و فرانسوی مورد استفاده قرار گرفته است. در خودروهای داخلی کامپیوتر زیمنس به سه دسته می توان تقسیم بندی نمود:

  • زیمنس غیر شبکه
  • زیمنس شبکه (CIM)
  • زیمنس LZNF
  • زیمنس L90 و ساندرو

زیمنس های غیر شبکه از اولین مدلهای ایسیو های زیمنس هستند که روی خودروهای زیر مدل ۹۲ مورد استفاده قرار گرفته اند.

به اصطلاح به این مدل ها زیمنس Continental  نیز گفته میشود. زیمنس های کنتیننتال دارای بردهای بسیار با کیفیتی هستند و اکثرا کمتر دچار مشکلات میشوند.

از انواع این مدل ایسیو ها می توان به زیمنس های CI1،CI2،CI3 و …. اشاره نمود. این مدل ها روی خانواده پراید، ۴۰۵، سمند، آردی و پیکان مورد استفاده قرار گرفته است.

ایسیوهای شبکه نسل جدید

زیمنس های شبکه نسل جدید تری از ایسیوهای زیمنس هستند که با محوریت مدلهای ۹۲ به بالا مورد استفاده قرار گرفتند. به اصطلاح به این مدل ایسیوها ایسیوهای CIM نیز گفته می شود. اکثرا توسط شرکت کروز ساخت و طراحی این مدل انجام می شود.

از انواع این مدل می توان به CR3،CGE،CGX،CGT و … اشاره کرد. این مدل کامپیوتر بر روی خودروهای تیبا،ساینا،کوئیک، ۲۰۶، سمند EF7 و … مورد استفاده قرار گرفته است.

ایسیوهای زیمنس LZNF از ضعیف ترین مدلهای ایسیوهای زیمنس می باشد که دارای بردهای بسیار ضعیفی هستند. این ایسیوها روی خودروهای پراید، تیبا، ساینا و کوئیک مدلهای ۹۸ به بالا این مدل ایسیو بکار برده شده است.

این مدل دچار مشکلات عدیده ای هستند که اکثرا منجر به تعویض ایسیو می شود و تعمیر نمی شوند.

 

انواع ایسیو زیمنس خودروهای کره ای

بر روی خودروهای هیوندای کیا نیز ایسیوهای زیمنس مورد استفاده قرار گرفته است. این مدل زیمنس ها به سه دسته تقسیم می شوند:

  • زیمنس sim2k-141
  • زیمنس sim2k-241
  • زیمنس sim2k-341

 

 

علل خرابی ایسیوهای زیمنس

ایسیوهای زیمنس معمولا از طریق مختلف دچار مشکل می شوند. در زیر به برخی از عللی که منجر به خرابی ایسیو می شود اشاره شده است:

  • آبخوردگی
  • اتصالی سیم و سیم کشی
  • اتصال معکوس سر باتری
  • اتمام عمر مفید قطعات
  • کیفیت پایین فیبر و برد ایسیو

آبخوردگی یکی از دلائل شایع خرابی اکثر ایسیو ها می باشد. خوشبختانه ایسیوهای زیمنس نسبت به سایر انواع ایسیو نسبت به آبخوردگی بسیار خوش تعمیر تر می باشد. اتصالی سیم و سیم کشی از دیگر دلایل خرابی ایسیو زیمنس می باشد.

بعضا اتصالی سیم یک عملگر برای مثال استپر موتور می تواند سبب آسیب به کامپیوتر خودرو شود.

اتصال معکوس سر باتری نیز در برخی موارد می تواند حتی منجر به سوراخ شدن برد و فیبر ایسیو شده و حتی منجر به تعویض ایسیو گردد.

 

 ایرادهای شایع ایسیوهای زیمنس

همانند تمامی ایسیوها، ایسیوهای زیمنس نیز از هر ناحیه ای می توانند دچار مشکل شوند و یکسری مشکلات را در عملکرد خودرو بوجود بیاورند. اما برخی مشکلات در ایسیوهای زیمنس خیلی شایع هستند. در زیر به برخی از این مشکلات اشاره خواهیم کرد:

  • خرابی استپر ایسیو زیمنس و گاز خوردن خودرو
  • خاموش کردن یا کپ کردن خودرو
  • عدم کارکرد یا یکسرگی فن دور کند و تند
  • آب خوردگی از ناحیه سوکت
  • روشن نشدن خودرو به دلیل عدم ارتباط با ایموبلایزر
  • عدم اتصال به دیاگ
  • عدم کارکرد یا یکسرگی انژکتور

 

خرابی استپر ایسیو زیمنس و گاز خوردن خودرو

یکی از ایرادهای شایع در ایسیوهای زیمنس خرابی ناحیه استپر موتور می باشد. این ایراد در خودرو معمولا به اینصورت بروز پیدا می کند که منجر به گاز خوردن بیش از حد خودرو می شود. در اکثر اوقات این ایراد همراه با روشن شدن چراغ چک و ایجاد خطای دائمی در محیط دیاگ همراه هست.

خاموش کردن یا کپ کردن خودرو

از دیگر ایرادهای شایع در کامپیوتر زیمنس خاموش کردن خودرو در حین حرکت می باشد. مصداق بارز این مورد در ایسیوهای زیمنس زامیاد می باشد که در حین حرکت خودرو خاموش می شود و بعضا بعد از گذشت مدتی خودرو روشن می شود.

عدم کارکرد یا یکسرگی فن دور کند و تند

خرابی ایسیو زیمنس می تواند منجر به یکسرگی یا عدم کارکرد فن ها بصورت صحیح شود. اگر فن خودروی شما بطور دائم از کار افتاده یا اگر دائما فن خودروی شما کار میکند (با وجود اینکه دمای آب پایین می باشد) به احتمال زیاد ایسیوی شما دچار مشکل شده است.

عدم اتصال به دیاگ

عدم ارتباط با دیاگ می تواند دلایل متعددی داشته باشد. اگر سیم و سیم کشی و سوکت عیب یاب شما سالم باشد ولی خودروی شما به دیاگ متصل نمی شود قطعا از ناحیه ایسیو دچار مشکل شده اید. بطور معمول عدم ارتباط با دیاگ در ایسیو های زیمنس خیلی ایراد حادی نیست و اکثرا قابل تعمیر می باشد.

عدم کارکرد یا یکسرگی انژکتور

در برخی موارد دود سفید ناشی از یکسرگی انژکتور سبب نگرانی مشتریان می شود. بعضا مشتریان با دیدن این صحنه گمان می کنند که ممکن است موتور خودروی آنها دچار مشکل شده باشد.

اما اگر ایسیو خودروی شما زیمنس می باشد پیشنهاد می شود با تست کامپیوتر خود در اولویت اول از صحت و سلامت ایسیو اطمینان حاصل نمایید تا از خرج های اضافه پیشگیری نمایید.

 

تعمیر ایسیو زیمنس

خوشبختانه ایسیو زیمنس نسبت به سایر ایسیو ها هم خرابی های کمتری دارد و اگر هم دچار مشکل شود تعمیرات بهتری دارند.

به غیر از ایسیو زیمنس LZNF که روی خانواده سایپا مدل ۹۸ به بالا نصب شده اکثر قریب به اتفاق ایسیوهای زیمنس قابلیت تعمیر دارند و اکثرا تعمیر می شوند.

مرکز فنی مهندسی آرمان خودرو با تخصص و تجربه بالا در زمینه تعمیرات ایسیو قادر به رفع مشکل ایسیو زیمنس شما می باشد.

به جرات می توان گفت این مرکز بیشترین تعمیرات موفق در زمینه تعمیرات ایسیو های زیمنس را در کل کشور دارا بود.

این اطمینان به شما داده می شود که ایسیو خودروی شما را در کمترین زمان و در بالاترین کیفیت تعمیر می کند.

اگر ایسیو خودروی شما هم زیمنس می باشد و از این ناحیه دچار مشکل شده اید با ما در ارتباط باشید.

 

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید