حذف محدودیت سرعت نیسان زامیاد یکی ازمشکلاتی هست که اکثر فنی کاران با آن در ارتباط هستند. در این ویدیو روش حذف محدودیت سرعت از طریق TNM آموزش داده شده است.

محدودیت سرعت

از طریق نرم افزار این امکان وجود دارد که اگر سرعت خودرو به یک مقدار مشخص رسید، پاشش سوخت قطع شود و سرعت از یک مقداری افزایش نیابد. معمولا این شرایط بر روی خودروی زامیاد اعمال شده است. سرعت خودرو معمولا بین ۹۰ تا ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت تنظیم شده است. حالتی که اتفاق می افتد شبیه کاتاف می باشد با این تفاوت که در اینجا با سرعت تنظیم شده است.

محدودیت سرعت خودروهای مختلف

محدودیت سرعت بر روی خودروهای زیادی اعمال شده است.  در زیر به برخی از خودروهای ایرانی دارای محدودیت سرعت اشاره شده است:

  • نیسان زامیاد
  • پادرا
  • شوکا 
  • کارون 
  • نیسان دیزل
  • ۲۰۶ ایران
  • ۴۰۵ و پژو پارس TU5

ایسیوهای دارای محدودیت سرعت

در بین ایسیو های دارای محدودیت سرعت ایسیو بوش ۷٫۹٫۷٫۱ و بوش Me17 و بوش EDC زامیاد می توان اشاره نمود. ایسیو زیمنس در بین ایسیوهای دارای محدودیت تعدد بیشتری دارد.

روش حذف محدودیت سرعت نیسان

در جداول ریمپ جدولی مبنی بر حذف محدودیت سرعت وجود ندارد. برای حذف محدودیت سرعت بعد از باز کردن فایل مورد نظر در صفحه بافر، جداول ریمپ را باز می کنیم. قسمت بالا فایل ، new remap driver  را انتخاب می کنیم. در صفحه تنظیمات جدول ابعاد جدول را ۱۰ در ۱۰ انتخاب می کنیم. 

در قسمت جستجو عبارت ۰۵ ۰۵ را جستجو میکنیم. بعد از پیدا کردن عبارت مورد نظر سه عدد بعدش مربوط به محدودیت سرعت می باشد. 

سه عدد را با هم انتخاب می کنیم و به عدد دلخواه تغییر می دهیم. شما میتوانید برای رفع محدودیت سرعت عددها را روی ۲۵۰ تنظیم کنید. اگر تمایل دارید محدودیت سرعت ایجاد کنید لازم هست عدد را به اعداد دلخواه کاهش دهید. پس از تغییر اعداد گزینه اعمال در دامپ و خروج را می زنیم. پس از اصلاح چکسام این فایل آماده است که روی ایسیو برنامه ریزی نمایید. 

در انتها با استفاده از دانلود زیمنس تغییرات را روی ایسیو برنامه ریزی میکنیم. فیلم انجام اینکار در ویدیو زیر توضیح داده شده است.

آرمان خودرو مرکز تخصصی آموزش و تعمیرات ایسیو در کشور

این مطلب را به اشتراک بگذارید